Srijeda, 24.07.2024. / AMALIA BARAONA & VITOR GARBELOTTO, Gost: PETRIT ÇEKU / Radamés & Jobim: Portreti dva majstora brazilske glazbe
Sjajna portugalsko-brazilska pjevačica Amália Baraona, kraljica bossa nove, u suradnji s vrhunskim brazilskim gitaristom Vitorom Garbelottom, te gostom Petritom Çekuom, vodi nas kroz djela popularnih skladatelja brazilske glazbe.
Radamés Gnattali (1906. – 1988.) i António Carlos Jobim (1927. – 1994.) dva su stupa brazilske glazbe koji predstavljaju njezinu raznolikost i bogatstvo. Radamés bio je pijanist, skladatelj i aranžer koji je povezivao popularnu i klasičnu glazbu, ostavljajući za sobom veliki glazbeni opus koncerata, sonata, suita, chorosa i pjesama, te mnoštvo aranžmana. Njegovi aranžmani popularne glazbe izložili su ga doživotnim kritikama tradicionalista brazilske glazbene scene koji su zamjerali “džeziranje” žanra, dok su njegova klasična koncertna djela privlačila suprotne kritike zbog uvođenja instrumenata smatranih neprikladnim za klasičnu glazbu. António Carlos Jobim, skladatelj, pijanist, tekstopisac i aranžer, poznat diljem svijeta kao glavni tvorac Bossa Nove, također je bio teško kritiziran zbog “amerikanizacije” brazilske popularne glazbe, te je proveo nekoliko godina u SAD-u gdje je njegova glazba bila više cijenjena nego u Brazilu. Radamés je bio glavni referent i vodič u Jobimovoj glazbi, a ova dva genijalca njegovala su beskrajno divljenje i prijateljstvo jedan prema drugome. Program “Radamés & Jobim: Portreti dva majstora brazilske glazbe” u izvedbi Amálie Baraone (glas) i Vitora Garbelotta (7-žičana gitara) mješavina je solo gitarističkih komada i vokalnih pjesama koji poštuju dva najveća skladatelja u povijesti brazilske glazbe, s manje poznatim pjesmama Jobima i malim uzorkom iz bogatog svemira glazbe Radamésa Gnattalija, uz gostovanje Petrita Çekua.
Rođena u Portugalu, Amália Baraona je odrasla u Brazilu, slušajući i pjevajući brazilsku popularnu glazbu i bossa novu od malih nogu. Nakon povratka u Europu, Amália je otkrila jazz i swing te sudjelovala na radionicama s Ancom Parghel (RO), Geneviève Frasellee (BE), Paulom Oliveirom (PT), Marijom Pia De Vito (IT) i Deborah J Carter (SAD), započinjući glazbenu karijeru u Bruxellesu početkom devedesetih godina prošlog stoljeća. Godine 2003. preselila se u Albaniju, kasnije u Hrvatsku, a zatim u Sjevernu Makedoniju. Od 2019. godine živi u Beogradu, Srbija, gdje redovito izvodi bossa novu i popularnu brazilsku glazbu. Amália Baraona snimila je svoj prvi album “Mulheres” 2010. godine, u kojem nudi poetsku turneju kroz muze poznatih skladatelja brazilske popularne glazbe. 2012. godine izdala je svoj drugi album “Menescantando” posvećen Robertu Menescalu, koji se i pojavljuje na dvije pjesme. Godine 2015. izlazi album “3 Mundus” na kojem se Amáliji pridružuju tri gitarista, među kojima i Petrit Ceku, te s kojim nastupa na tri koncerta u Poljskoj i Hrvatskoj 2016., 2017. i 2019. godine. Nakon pandemije COVID-19, Amália se vratila s novim albumom “Everyday a Little Love”, u suradnji s Vasilom Hadžimanovom, Petrom Ćulibrkom, Gentijem Rushijem, Martinom Gjakonovskim, Kirilom Kuzmanovom i Cláudiom Infanteom. Njezin najnoviji projekt je suradnja s brazilskim gitaristom, glazbenikom i aranžerom Vitorom Garbelottom.
Vitor Garbelotto, gitarist, skladatelj, aranžer i pjesnik, dio je nove generacije brazilskih gitarista koji je izgradio dojmljivu međunarodnu karijeru. Obrazovanje u klasičnoj i popularnoj glazbi omogućuje mu nesmetane prijelaze između ta dva svijeta. Na svom debitantskom albumu, Garbelotto je snimio kompletna djela Radamésa Gnattalija za solo gitaru (2010.), postavši prvi gitarist koji je postigao taj podvig. Album je vrlo dobro prihvaćen od strane publike, te je osvojio nagradu kritike u São Paulu. 2015. godine izdao je svoj drugi album, ponovno u čast Gnattalija (“Sarau para Radamés”), na kojem je prikazao svoju kreativnost u nizu originalnih aranžmana za solo gitaru. Iste godine preselio se u Italiju, a 2016. godine nastanio u Francuskoj. 2018. godine izdao je album “Loro Project” uz Henrika Andréa (francuskog violinista), fuziju brazilske glazbe i francuskog jazza. 2018. godine započeo je suradnju s Philippeom Quevauvillerom (Bossa Flor Music). Garbelotto aktivno sudjeluje u različitim projektima udruge, uključujući brojne koncerte i snimke (“Brassens dans tous ses états” i “Tamos Juntos”), te aktivno sudjelovanje na Festivalu Brésil en Béarn. Garbelotto trenutno živi na sjeveru Francuske, te dijeli svoju strast prema glazbi na raznim scenama diljem zemalja poput Francuske, Belgije, Nizozemske, Italije, Danske i Hrvatske. Raznolikost njegovog izričaja omogućuje mu sudjelovanje u različitim projektima u području brazilske glazbe, jazza, klasične glazbe i francuskih pjesama. Bilo kroz ritmičke karakteristike ili toplu virtuoznost, Garbelotto i njegova gitara most su prema bogatom iskustvu u brazilskom kulturnom prostoru.
Petrit Çeku diplomirao je u klasi Darka Petrinjaka na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu te se usavršavao kod Manuela Barrueca na konzervatoriju Peabody u Baltimoreu (SAD). Gitarski kritičar Colin Cooper oslovio ga je kao „solista visokih mogućnosti“. Nastupao je diljem svijeta sa solističkim recitalima te uz orkestre poput Simfonijskog orkestra Allentowna, Simfonijskog orkestra Baltimorea, Komornog orkestra Češke filharmonije, Orkestra državnog hermitaža St. Petersbuga, Filharmonije Daejeona, te najznačajnijim hrvatskim orkestrima poput Zagrebačke filharmonije, Dubrovačkog simfonijskog orkestra i Simfonijskog orkestra HRT-a. Također, redovito nastupa sa poznatim ansamblom Zagrebački solisti te gitarskim triom Elogio. Osvojio je brojne prve nagrade na internacionalnim natjecanjima među kojima se izdvajaju Christopher Parkening u Malibuu (SAD), Schadt u Allentownu (SAD), Maurizio Biasini u Bologni (Italija) te natjecanje Michele Pittaluga u Alessandriji (Italija). Dobitnik je nagrade Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži, Mladi glazbenik godine Zagrebačke filharmonije te nagrade Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika. Profesor je komorne glazbe kao posebnog studija za gitaru na Umjetničkom sveučilištu u Grazu, Austrija. Njegovi nosači zvuka izdani pod etiketama Naxos, BuntArt i Eudora Records, a njegov album ‘The Cello Suites’ nominiran je za ICMA awards. Petrit Çeku svira na gitari američkog graditelja Rossa Gutmeiera sa žicama marke D’Addario.
Cijena ulaznice: 20 EUR